הפסיכולוגיה שמאחורי התופעה

אז מה הקסם? מה שובה כל כך הרבה מארחים להזמין עד אליהם אמנים מוכרים למופע אישי וקרוב?
הפסיכולוגיה שמאחורי התופעה

העולם שלנו נמצא בשינוי מתמד ומושפע מגורמים סביבתיים וחברתיים יחד. הצרכים שלנו נהיים מדויקים יותר, ואנחנו לומדים להבין מה אנחנו אוהבים ועושה לנו טוב. דור ה-Y וה-Z מתחילים להתבגר ולאט לאט לתפוס נתח גדול יותר מהחברה. בעקבות השינוי הזה – חוקי המשחק משתנים גם הם. אז למה הופעות סלון ביתיות הן כל כך פופולריות ואיך אנחנו יודעים שהן כאן כדי להישאר?

1. מה שבה אותנו?
היום, יותר מתמיד אנחנו מחפשים הנגשה, קלות ואקסקלוסיביות. הופעות ביתיות לגמרי עונות על הצורך הזה. אין פקקים, הערכות, התגמשות, חיפוש חנייה, בייביסיטר ועוד. העלות מול התועלת פשוט הפכה להיות יותר משתלמת לצרכים שלנו.

2. סביבה מוכרת
הופעות ביתיות מאפשרות ערך מוסף חדש שלא הכרנו – האנשים המקיפים אותנו הם בעצם חברים ומשפחה. החוויה מתעצמת, מקבלת עוד רובד ונשארת זכירה, מיוחדת ומרגשת הרבה יותר.

3. האמן שלכם – קרוב קרוב
שאלות שכולנו שאלנו את עצמנו כמו: איך הוא במציאות? איזה מין טיפוס הוא במפגש אינטימי? מגשימות את עצמן ומאפשרות לכם באמת להכיר את מי שאתם כל כך אוהבים. הפנים שראיתם על המסך – עכשיו בסלון שלכם. הקול מהבמה הגדולה – עכשיו צוחק אתכם. השיר שאוהבים מהרדיו – מתנגן עכשיו בלייב במיוחד בשבילכם!

4. שינוי בהרגלי צריכת המוסיקה
מאז שנכנסו שירותי מוזיקה בסטרימינג (יוטיוב, אפל מיוזיק, ספוטיפיי ודומיהם) הצריכה נהייתה קלה וזולה. הופעות סלון היא ערוץ נוסף שהחוויה שלו היא אחרת. האמנים עומדים חשופים בלי עשן במה, מכירת כרטיסים ויחסי ציבור והם נדרשים לעשות ליין-אפ שונה מההופעות הרגילות. משהו שמתאים לנגינה אקוסטית בהופעה ביתית. הרבה פעמים הם עושים עיבודים מיוחדים שאין אפשרות לשמוע בשום מקום אחר.

אז כדי לסכם, נזכיר לכם שפעם מערכת קולנוע ביתית הייתה רחוקה מלהיות ברת השגה והיה אפשר רק לחלום עליה – כך גם היום ההופעות שבעבר היו נחלתם של אולמות ומועדונים שוברות את החציצה של הבמה הגדולה והמרוחקת ומגיעות אליכם הביתה. זה הזמן להתחיל להנות מהן!

מחברת המאמר: ניצן לנדמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.